torsdag 14 januari 2016

Min författardröm


Här kommer jag att skriva om min väg för att föräka uppnå min dröm. Att bli författare.
För 6 månader sen var jag uttråkad och tyckte att yrkeslivet var pest och pina. Jag sökte utbildningar för att försöka vidare utveckla mig själv.
Mitt i detta kom en gammal dröm upp i dagens ljus. Min stora dröm att en dag bli författare. Att få ge ut sin egen bok. Men det jag var tvungen att göra först var att skriva boken.
Jag hade många tvivel innan jag väl satte mig och skrev. Historien hade funnits inom mig i många år och nu behövde den bara komma ut. Min man fick mig att tro på mig själv och jag började skriva.
Det var nog först då jag insåg hur kul jag tyckte att det var.
Jag vet inte hur många gånger jag skrev om början innan jag kom vidare. Jag fick helt enkelt bestämma mig för att gå viader. Början skulle få bli ett senare problem.
För att ta pauser i skrivandet så gick jag igenom gamla dagböcker som jag skrev i tonåren. Ingen rolig läsning i och för sig men jag fick många uppslag. Sen var det bara att gå igenom kompiskretsen och hitta på roliga karaktärer. Jag kände mig i bland lite ond men det är ju så man måste göra för att komma på karaktärsdragen.
Lite om det. Jag kommer här att fortsätta skriva om hur det går med boken. Jag har kommit en bit in i boken och det har hänt mycket men det får jag återkomma om senare.
Hoppas att denna blogg kan hjälpa andra med författardrömmar att ta tag i det precis som jag gjorde.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar