måndag 15 februari 2016

Jag har haft ett skrivuppehåll i två veckor på grund av att jag inte har mått bra.
Jag har dragit i handbromsen och konstaterat att mitt liv går alldeles för fort. Men jag har kommit ur dimman och mår nu mycket bättre. I går tog jag åter fram min påbörjade roman men jag kom ingenstans. Det enda jag gjorde var att skriva om det jag tidigare skrivit. Men det är ju så här det är.


Jag har tidigare hamn i ett "skrivarflow" och då har orden bara ramlat in i berättelsen. Jag ska inte säga att det jag har skrivit är dåligt. Vissa delar är riktigt bra. Men ju mer jag läser texten så ser jag ändringar som kan göra det hela ännu bättre. Ska bli så kul att se hur det hela slutar.

Just nu har jag svårt att komma vidare men jag längtar till nästa skrivarstund där tiden bara flyger i väg och man hamnar i en annan värld. En underbar värld som jag själv hittar på.
Även om denna värld kan vara något jobbig i bland på grund av alla psykotiska upplevelser som mina karaktärer upplever så är det både lärorikt och väldigt spännande. För om jag ska vara riktigt ärlig så har jag inte kommit till slutet ännu.

När jag började skriva så hade jag slutet klart för mig. Men på de sex månader som jag har jobbat med denna roman så har historien växt åt ett helt annat håll. Men det är ju det som gör det så spännande. Man vet hur man ska börja men man vet aldrig hur det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar