torsdag 24 mars 2016

Om en vecka har jag passerat gränsen

Nu tänkte jag ta lite välbehövlig PÅSK semester tillsammans med familjen.
Bilen packas i kväll och sen far vi mot Värmland och sedan vidare till skidanläggningen Branäs.
Det ska bli så skönt att få vara tillsammans hela familej och bara mysa. Åka skidor på dagarna, pulka på kvällen och sen krypa upp framför den öppna spisen tillsammans senare på kvällen. Vi alla behöver få vara tillsammans.

Själv har jag mycket skrivande att tänka på. Jag är inne i slutspurten på min utbildning och har ett stort skrivprojekt att ta tag i. Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska skriva om. Jag ska skriva en artikelserie om ca 10 000 ord och jag har inget ämne, jag har ingen att intervjua och jag är helt tom på idéer. Paniken är nära och idén ska presenteras den 4/4. Gaaaahhhhh.

Men jag ska nu ta denna vecka semester och verkligen skriva. Jag kommer att ha tid att skriva och jag ska verkligen ta det lugnt. Gränsen på 70 000 ord kommer att passeras och jag känner mig riktigt nöjd med det. Kanske kan jag även få till en början på mitt andra skrivprojekt. Jag måste verkligen sätta det då det är mitt slutprojekt. Annars är hela kursen bortkastad.
Bara jag får rensa hjärnan från allt jobbigt och ta det lite lugnt så kommer säkert idéerna flöda. I alla fall hoppas jag det.

Men jag vet hur det kommer att bli. Med lite miljöombyte så får jag alltid nya idéer. Jag kommer sitta där och skriva för glatta livet när barnen har somnat.

Jag ska även hinna med annat än att skriva och jag vet att jag kommer att göra det också.
Jag längtar så mycket!!!

GLAD PÅSK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar