måndag 16 maj 2016

Inspireras av andra

Inget inspirerar så mycket som att se andra människor lyckas.

Jag följer denna blogg och jag läser deras inlägg i princip varje dag.
https://debutantbloggen.wordpress.com/
De inspirerar mig mycket och det är så roligt att läsa hur processen gå till. Resan de gör och känslan av att till slut sitta med sin tryckta bok i handen. Releasefest och mycket mycket mer.

De ger många bra tips och jag vill inget hellre än att få vara i deras skor. Men först måste jag bli klar och jag har en lång väg dit. Men jag drömmer om det.
Ikväll ska det skrivas så att tangenterna glöder och jag hoppas att jag får till slutet. Jag vet hur jag vill att det ska sluta och tankarna flödar. I kväll ska jag få ner det på pränt.

Tack vare denna blogg har jag kommit så långt som jag har gjort. Sen har alltid funderingen funnits i hur många ord man ska skriva och jag vet att det är väldigt olika.
Men hur många ord ska man använda då för att få en lagom lång roman?

Jag tror på att man ska skriva tills man är klar och jag vet att när jag börjar läsa igenom så blir det mer än vad jag skrivit från början. Jag kommer alltid på mer som jag vill ha med och massor att stryka. Det längtar jag efter nu.

Vill bara störta hem och sätta mig i lugn och ro och bara skriva.
Tack Debutantbloggen för att ni inspirerat mig att komma vidare när det har känts tungt.
Mot nya äventyr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar