fredag 15 juli 2016

Titelns betydelse

Hur viktig är titeln på boken egentligen?

Titeln på min bok kom jag på i ett tidigt skede. Sen om den håller det vet jag inte riktigt. Just då tyckte jag att den var passande och det tycker jag i och för sig fortfarande.

"Före och efter"

Är detta verkligen en bra titel på en bok? Boken handlar om en tjej som har ett struligt inre. Hon har många tankar och funderingar och slits mellan att göra rätt sak och följa sitt hjärta. När hon lämnar sin pojkvän för att finna sig själv hamnar hon i ännu värre hjärnspöken. Hon blir misshandlad och kommer att må ännu sämre. Hon förtränger länge de känslor hon har för helt fel person. Boken handlar om psykisk ohälsa och kampen mot utmattning.

Titel grundar jag på hennes liv för och efter misshandlen.
Vad tycker ni? Ska jag köra på den eller ska jag ändra?

Kan tänka mig att om man skulle ha en sådan mirakulös tur så att något förlag skulle vara intresserade av denna bok så kanske de ändå vill ändra på den.

Ja, vad vet jag. Kanske ska behålla den i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar