torsdag 25 augusti 2016

Att komma vidare

Jag har tagit en skrivpaus då jag kände att jag behövde det.
Jag var liksom lite trött på hela grejen med att försöka skapa en text som gick att läsa.

Men nu börjar fantasin att flöda igen och jag känner mig redo att ta tag i mitt andra bokprojekt. Historierna är så olik varandra men ändå känns det som att allting flyter ihop. Men jag tror att det beror på att jag ännu inte känner mig helt klar med den första. Jag har den på provläsning och jag vet att jag behöver gå igenom den igen. Om jag blir helt klar med den och kan stänga hela den historien kanske det blir lättare att stänga annat.

Kanske är det mitt huvud som är en enda stor röra och jag vill så mycket mer än vad jag hinner med.
Årets sommarsemester är slut och jag har mycket mindre tid att lägga på skrivandet. Det är inte kul och jag saknar verkligen de där sena skrivarkvällarna och nätterna.
Jag vill skriva och jag vill låta fantasin flöda. Det är en sådan befrielse. Men vad gör man när orden inte riktigt finns där?

När det var dags för mig att gå tillbaka till jobbet efter semestern talade jag om för min man att jag inte har tid att jobba. Jag har så mycket annat på gång som jag hellre vill göra. Jag vill hitta ny inspiration och jag vill skriva men där är det ekonomin som sätter gränsen. Jag måste tyvärr gå till jobbet varje dag. Men sånt är livet.

Man kan  inte alltid få precis som man vill. Men jag ska kämpa för det men då måste jag komma igång att skriva igen. Men snart är jag där igen och då kommer jag inte att kunna tänka på något annat. Jag ser positivt på framtiden och jag tror verkligen att jag kommer att lyckas. Jag måste tro det annars är allt mitt jobb bortkastat. Nog för att jag har lärt mig mycket i mitt skrivande men visst vore det kul att få visa alla vad man har gjort. Det vore så kul om man hade lyckats med en riktigt bra bok som är läsvärd. Personligen har jag läst den så många gånger så just nu är jag lite trött på den. Men jag vet att när det är dags igen kommer jag att läsa den igen med glädje.

Nu behöver jag bara komma ur träsket och börja bilda orden igen. Jag längtar tills jag sitter där igen och bara låter tankarna flöda och fingrarna jobba. Längtar !!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar