lördag 6 augusti 2016

Ny inspiration

Jag har precis kommit hem från en fantastisk resa ut till Stockholms Skärgård med min familj.
Närmare bestämt ön Öja eller Landsort som den kallas.

Skärgårdens sydligaste ö och den är väldigt vacker. 5 km lång och ca 300 m bred. Det är en liten ö men oj vad den är charmig. En lugn oas där det endast finns ett fåtal bilar. Där cyklar man dit man ska eller går. De bofasta åker flakmoppe eller fyrhjuling. En idyll kan man säga.

Då började min hjärna att spinna......
Tankarna svävade och idéerna flödade. Karaktärerna tog form och där var den. Klappad och klar. redo att sätta tänderna i. En ny idé var född och stället var toppen.

Mitt nästa projekt var fött. Eller för att vara riktigt ärlig..... Min tredje bokidé. Jag blev eld och lågor och skrev ner allt jag kom på i fall att jag skulle få minnesförlust och glömma alltihop innan jag kunden börja skriva det hela. Detta är bara så kul... Nu får jag ytterligare en anledning att åka tillbaka till denna fantastiska ö.

Wow vilka häftiga dagar det har varit. Förutom att få vara med min fantastiska familj och uppleva solnedgången tillsammans. Jag har även funnit ny inspiration till mitt skrivande och det är vansinnigt kul.

Vilken höst det kommer att bli med mina skrivprojekt. Ska bli kul att se vart allt detta leder mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar