tisdag 27 september 2016

Min första bokmässa

Jag var också där och upplevde atmosfären.

Jag hade vissa förväntningar när jag åkte dit men när jag klev in genom dörrarna blev jag helt förvirrad. Jag visste inte vart jag skulle gå först och helt plötsligt visste jag inte vad jag ville se.

Jag började med de stora förlagen och där blev jag kvar ett tag. De stora namnen avlöste varandra och jag ville höra allt de sa. Det var korta intervjuer med författarna men det är så kul att höra en författare prata om sin bok. De brinner verkligen för historien och det enda jag kunde tänka på var att jag ville vara en av dem. Signeringsköerna var långa och det var så kul att bara stå och kolla på alla människor som var där.

Jag strosade vidare och jag hade blivit förvarnad att det skulle vara mycket folk men jag tyckte inte att det var så farligt. Jag har definitivt varit med om värre folksamlingar.
Men visst var det mycket folk där och vissa montrar var mer besökta än andra.

Jag kollade in de små förlagen och jag kollade även in egenutgivarna och alla gav de mig samma känsla. Jag kan också!!!

När jag lämnade mässan en stund innan de stängde var påsarna tunga. Jag hade köpt massor med böcker och även fått vissa signerade. Jag var så nöjd och glad. Jag var så inspirerad och idéerna i mitt huvud började flöda direkt.

Här sitter jag nu. Sjukt taggad att bara ta tag i alla skrivaridéer. Jag vill också prata om mina böcker och känna en stolthet, jag vill också ge människor en läsglädje. Precis som många författare ger mig.
Skrivglädjen har kommit tillbaka med besked och jag kan tala om att under tågresan hem från Göteborg skrev jag 2500 tecken på min nya roman. Vilken kick i rätt riktning. Äntligen kan jags skriva igen.
Nu vill jag bara fortsätta. Bara jag själv kan sätta stopp för min dröm. Full fart framåt in i en ny värld och låt fantasin flöda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar