tisdag 20 september 2016

Roliga reflektioner

Min färdigskrivna roman är hos testläsare och jag vet att hon inte har läst den färdigt ännu.
Men i dag fick jag första reflektionen och den fick mig verkligen att le.

Hon undrade om huvudkaraktären var jag. Hon hade bara fått den känslan när hon läste. Den reflektionen är så rolig. Men svaret på frågan är NEJ.
Visst kan de finnas vissa likheter men olikheterna är desto fler. Visst har jag känt mig som huvudkaraktären när jag har skrivit och jag har liksom levt hennes liv men hon är inte jag.
Kan det kanske bli så när man skriver i jagform??!!

Hos alla karaktärer i min bok finns det likheter med människor som jag känner eller människor som jag har träffat och snappat åt mig egenheter i från. Jag tror inte att någon skulle kunna känna igen sig fullt ut men jag gillar igenkänningsfaktor och det är alltid kul när man kan känna igen sig. Det tycker jag själv när jag läser en bok.

Det är så kul att ha någon som ska läsa mitt lilla skötebarn. Det ska bli så kul att höra vad hon tycker när hon läst klart.
Än så länge har hon inte sågat den i alla fall. Något bra måste jag i alla fall ha fått i hop eftersom hon fortsätter att läsa och har reflektioner i ett tidigt skede.

Framtiden känns väldigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar