måndag 17 oktober 2016

Teknik, flow och nya idéer

Av många olika anledningar har jag misslyckats med min tanke att skriva en stund varje dag. Det har varit så mycket annat och jag har helt enkelt varit tvungen att välja andra saker. Visst känns det tråkigt men det är inte mycket jag kan göra åt det.

Men nu är det en ny vecka och jag ska återigen försöka komma igång igen med nästa roman. Början är färdigskriven och nu är bara resten kvar. Jag vet vilket jobb jag har framför mig så det är bara att ta tag i det hela. Men när hjärnan är totalt förvirrad när man kommer hem från jobbet är det inte så lätt. Men jag vill vill vill.......

Idéerna finns där men jag tror att mitt problem just nu är tekniken eller vad jag nu kan kalla det. Första romanen skrev jag i den ordningen den är i dag. Med det menar jag att jag skrev kapitel 1 och sedan 2, 3, 4 o sv. Det kändes så bra då och jag strävade hela tiden mot slutet men denna gång är det inte lika enkelt. Jag vill liksom skriva kapitlen helt i oordning och det vill sig inte riktigt.

Hur gör ni när ni skriver?
Skriver ni från början till slut eller hoppar ni mellan olika kapitel och sedan klipper i hop dem?

Jag vet att man ska göra det som passar bäst. Första gången hade jag hela handlingen i huvudet men det har jag inte denna gång. Men det är värt att testa att skriva på alla sätt man kommer på. Kanske helt enkelt behöver göra lite mer research denna gång.
Jag är redo att ta mig an utmaningen och jag längtar efter lite mera skrivtid. Men jag vet att den kommer och då kommer jag vara beredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar