söndag 20 november 2016

Ett steg närmare målet

Ännu en genomgång är avklarad och nu återstår en väntan på resultatet.

Jag har gått igenom och redigerat halva mitt manus och än en gång hittade jag saker att ändra. Detta är nu skickat till nästa testläsare och jag sitter här nu och väntar på återkoppling. Alltid lika spännande att få höra vad resultatet blir.

Nu ska jag ta tag i nästa halva för att kunna skicka även den. Senaste tiden har varken orken eller tiden räckt till för att kunna ta tag i det bara. Det händer så mycket annat i mitt liv just nu och jag har varit tvungen att pausa redigerandet.
Men från och med lördag är jag på gång igen. Jag måste göra detta för att komma till nästa steg.
Jag vill göra detta för att komma till nästa steg. Jag vill komma vidare för att kanske en dag komma till slutmålet.

Att skicka in manuset till förlag. Jag ska göra det även om det är ett tag kvar innan jag kan göra det.

Ju fler jag berättar för att jag skrivit en roman så blir jag mer och mer peppad.
Alltid när man berättar att man jobbar på en bok så kommer frågan. "Vad handlar den om?"
När jag har berättat vad den handlar om får jag alltid samma reaktion. "Den är så rätt i tiden"

Detta gör mig glad och det få mig att vilja skicka in den ännu mer. Men har jag fått till allt?
Jag har enorma krav på mig själv och det kommer att ta tid och massor med redigering innan jag känner mig redo.

Jag själv har en stark tro till historien och det tror jag är viktigt. Det är en bok som jag gärna hade läst själv. Historien är händelserik och jag tror att många kan känna igen sig i den.

Snart kan jag nog få testa mina vingar och förhoppningsvis får jag flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar