tisdag 13 december 2016

Dags att gå vidare

Då har jag nått ännu ett mål och nu är det bara att vänta och se.
 
Senaste tiden har jag suttit djupt insjunken i redigering av de resterande kapitlen i min bok. Dessa ska nu skickas till testläsare och sen är det bara att vänta.
Jag är spänd av förväntan och det ska bli kul att höra vad andra människor tycker om mitt lilla skötebarn.
För det är så det känns. Jag har lagt ner så otroligt mycket tid på detta och jag vill bara att det ska bli bra.
 
Nu får jag än en gång lägga denna historia åt sidan och låta den vila innan det är dags att redigera igen. Men det känns ganska bra. Vid många redigeringar tröttnar man lätt på sin egen historia.
Men redigering är så viktig. I och med den skapar man sig bättre förutsättningar att få sitt manus publicerat. Det är i alla fall vad jag tror.
 
Men när har man redigerat klart?
Den frågan är väldigt svår att svara på. Nu kanske inte jag är den bästa att svara på detta då jag inte är något proffs men jag delar mina erfarenheter.
För varje gång jag läser mitt manus efter en redigering så upplever jag att den bara blir bättre och bättre.
Manuset lyfts fram och blir bättre. Så tror jag att de allra flesta som skriver känner.
Både erfarna och amatörer.
 
Men vad ska jag göra i väntan på att få feedback så att jag kan fortsätta redigera?
Jo jag ska fortsätta skriva på mitt nästa manus. Jag har skrivit nästan en tredjedel av den och nu är det dags att fortsätta.
Men fungerar det att jobba med två manus samtidigt?
För mig fungerar det eftersom jag skrivit klart den första och redigerar den. Den andra skriver jag på fortfarande. Jag är i två olika faser och eftersom jag tycker att skrivandet är roligast så vill jag alternera dessa båda faser. Det blir så mycket roligare då.
 
Hur gör ni? Ser ni till att skriva och redigera klart et manus i taget?
Vore kul att veta hur ni andra gör när ni skriver.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar