onsdag 22 mars 2017

Varför ska det drabba mig?

Allt flöt på så bra och jag såg orden växa och historien bli bättre. Jag skrev och skrev men något hände. Varför?

Jag har kommit långt i mitt redigerande och jag har känt att det har gått otroligt bra. Det går fortfarande bra men det går otroligt långsamt. Som tur är vet jag varför.

Min hjärna vill inte riktigt samarbeta med mig och jag har i perioder tagit en paus. Jag är utbränd och ledsen för att det påverkar det jag älskar så mycket.

Skrivandet får mig att sprudla av glädje och inget får mig att vilja komma framåt så mycket.
Men i bland måste man lyssna på sig själv. Förr kunde jag sitta i timmar och skriva men det kan jag inte längre. Men jag tänker inte ge upp.

Första delen är redigerad och jag vill skicka ett stort tack till Anethe för hennes feedback. Den har gjort mycket för min text och ändringarna har gjort den mycket bättre. Har nu skickat andra halvan och ser fram emot den feedbacken.

Jag har fått acceptera att det tar längre tid än vad jag från början tänkte mig men det är bara att gilla läget.

Det är viktigt att leva i nuet och skrivandet är ett bra sätt att göra det. Man är just där, just då.
Man ska bara tänka på vad man ska ändra, skriva om och lägga till. Även om det tar längre tid för mig än vad det brukar så är det ändå vansinnigt roligt. Jag har gjort om min tidsplan men vad gör väl det. Tids nog blir jag klar och det är lång tid kvar på 2017.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar