tisdag 23 maj 2017

Att hamna i FLOW

Omvärlden försvinner, tiden saknar värde och du förflyttas till en helt annan värld.
Skrivkramp finns inte och kreativiteten flödar. Karaktärerna får ett eget liv och du befinner dig mitt i konflikten. Det är bara du som kan påverka hur det ska gå, det är bara så häftigt.

Jag är just nu HELT inne i redigeringsfasen. Går igenom feedback från testläsare och har tagit till mig mycket. Helt plötsligt har jag kommit på mängder med idéer som kan få historien bättre.
Hämnd, sårade känslor och mängder med konflikter.

Vill inte göra något annat än att skriva just nu.
Har lärt känna mina karaktärer ÄNNU bättre och de vill utvecklas.
Jag bubblar inombords och det bara måste komma ut.
Ingen annan kan hjälpa mig med detta. Jag är den enda som kan ta den här berättelsen till nästa nivå.

Alla skrivande människor har bättre och sämre dagar där det går mer eller mindre bra att skriva. Men den där känslan man får när allt bara flyter på är helt fantastisk. Tid och rum försvinner. Man befinner sig som i trans och man varken ser eller hör. Det enda som finns är texten och vad som ska hända härnäst.

Man hamnar i FLOW och det är en fantastisk känsla.
Har man hamnat i det vet man precis hur det känns.
Varje gång jag skriver vill jag vara där och det enda som existerar är nuet.

Jag lovar att det är bra för både kropp och själv.
Är man en grubblare som jag är så är detta nyttigt.
När jag skriver, skriver om och utvecklar så kan jag inte tänka på något annat.
Det är en slags terapi, fast jag måste säga att det är den roligaste terapin som finns.
Man får spåna fritt och det finns inga rätt eller fel. Det kan sluta hur jag vill och jag kan komma på mig själv med att bara sitta där och le.

UNDERBART!
Mera tid i Flow önskar jag mig. Men det är bara jag som kan skapa det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar