söndag 7 maj 2017

Nu är den äntligen här

Äntligen!!
Stunden är kommen och nu är det upp till mig att jobba hårt för att det ska bli bättre.
Det blir mycket jobb men det ska bli så roligt. Idéerna finns där och jag vet att många korrigeringar behöver göras.

I torsdags damp den ner i min mailkorg och det kändes skönt. Det var dags att fortsätta redigeringen.
Första delen är redigerad men andra delen har varit hos testläsare och jag har låtit den vila.
Jag är helt säker på att det varit nyttigt både för mig och manuset.

Det är ju så lätt att tröttna på sitt eget manus och nu vill jag bara komma vidare.

Jag har snabbt ögnat igenom feedbacken och det finns en HEL del att göra. Men det visste jag från början. Det är de där rackarns småorden som smyger sig in här och där. Vissa scener går för fort och i bland haltar intrigen.

Men det är inga problem.
Det går att räta till och det är bara att engagera hjärnan. Spinna loss i idéer som djupt där inne finns och späda på både det ena och det andra.

Nu är jag inte riktigt så självsäker som jag låter men den här gången känns det som att det ska bli kul att redigera. Tidigare tyckte jag att det var urtråkigt. Men där har jag helt ändrat uppfattning.
Bara av att se historien växa och bli bättre gör mig så lycklig.
För det är ju i redigeringen som historien kommer fram på riktigt.

Innan jag var i den fasen fattade jag inte hur de kunde säga det men nu vet jag bättre.
Ett manus är INGENTING utan en rad redigeringar. Det är samma för alla författare.
Det finns säkerligen något geni där ute i världen som klarar det men de är lätt räknade.

Men jag är REDO.
Nu ska jag bara skapa tiden att göra jobbet. Det ska bli otroligt kul.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar