måndag 9 januari 2017

Att vända negativt till positivt

I allt nytt man tar sig för med lär man sig alltid något

I tidigare inlägg var jag ganska mycket under isen och funderade starkt på att sluta skriva helt och hållet. Men nu känns det på ett annat sätt.

Jag har fått respons från testläsare och jag har bara ögnat igenom feedbacken. Först var jag nervös att läsa feedbacken men sedan kände jag att det var lika bra att få det gjort. Jag behöver den för att kunna komma vidare.

Som alltid i feedback så finns det ris och ros. Även om jag har lättare att ta till mig ris så ska man vara noga med att också läsa ros. Allt man är dålig på kan man göra bättre och allt man är bra på kan man alltid utveckla.

Skulle ni fråga mig direkt efter jag läst en del av feedbacken så hade jag nog bara sett det som kan göras bättre. Eller det som är dåligt (Så har testläsaren inte alls uttryckt sig men det är så jag tycker)Men där fanns också ljuspunkter och det jag själv tyckte var mediokert/tramsigt var tydligen inte så pjåkigt. Spännande!!

Men nu vill jag sända ett stort tack till testläsaren. Hon har gjort ett mycket bra jobb och har gett mig massor med nya idéer på ändringar och tillägg som jag kan göra. Nu väntar ett stort jobb men jag ser framemot det med glädje. Jag vet att historien kommer att lyftas rejält om jag bara får till alla punkter.

Sen kan jag även säga så här att även om det är rent utav nyttigt att få feedback så finns det saker man inte håller med om. Vissa saker är så viktiga och dessa ska bara finnas med. Sen upplever man omvärlden på olika sätt och det är det som är så kul. Vi är alla olika och vi tycker olika. Det man måste tänka på med respons är att det är vad en annan människa tycker. Det är inte lag.
Alla människor har olika erfarenheter i livet och det gäller bara att dra nytta av dessa.

Jag kan rekommendera alla som skriver att skaffa en testläsare eller det bästa är att ha flera.
Du får nya ögon på din text och du får massor med bra idéer på vad som kan bli bättre och vad som kan ändras. Men kom i håg att det fortfarande är du som bestämmer.

När jag tyckte att allt var värdelöst så vände jag på det.
Jag var nog inte så värdelös som jag trodde från början. Nu ska jag jobba med det som jag behöver bli bättre på. Jag har en lång väg att gå men jag ser fram emot den.
Ska jag någonsin lyckas så måste jag jobba hårt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar